Kişiye özel beslenme danışmanlığı

Diyetisyen Gözünden Beslenme ve Diyetetik Bölümü

Neden Beslenme ve Diyetetik Bölümünü Seçtim?

Öncelikle ben neden seçtimden başlayalım. Lise son sınıfta üniversite sınavının stresi üzerimde çoktu. Ben de bu stresi üzerimden atmak için şeker içeriği yüksek, katkı maddeleri olan bol kalorili hiçbir besleyiciliği olmayan besinleri çok fazla miktarda tükettim (o zamanlar bunun bir beslenme davranışı bozukluğu olduğunu bilmiyordum tabi). Daha sonrasında bacağımda kasılmalar, kilom arttığı için hiçbir kıyafetin olmamasıyla birlikte özgüven düşüklüğü, cildimde sivilceler gibi birçok durum ortaya çıktı. Sınavdan sonra bölüm araştırmaları yaparken benim gibi aslında birçok kişinin bu şekilde yanlış beslendiğini, bununla birlikte vücudunda birçok rahatsızlıkları beraberinde getirdiğini gördüğüm zaman insanlara daha faydalı olabileceğim bir meslek olan beslenme ve diyetetik bölümüne yöneldim.

Uzm. Diyetisyen Keriman Cumaoğlu

Diyetisyenlik için Acıbadem Üniversitesi

Mezun olduğum okul olan Acıbadem Üniversitesini seçme nedenlerimden ilki hastanelerinin olması. Bünyesinde hastane olan üniversiteler bana staj açısından güven veriyordu. Eğitim kadrosuna baktığımızda alanında uzman hocaların olduğu bir kadroya sahip olması, üniversite olarak merkezi bir konumda ve metro otobüs duraklarına yakın olup ulaşım kolaylığının olması, derslerimizi işleyeceğimiz laboratuvarlarının modern ve eğitici olması diğer seçme nedenlerim arasında.

Derslerimiz ilk sene kimya, genel psikoloji, anatomi, fizyoloji gibi temel dersleri içeriyordu. 2. sınıfta beslenme ilkeleri, besin kimyası ve uygulaması gibi laboratuvar derslerini aldık. 3. sınıfta diyet yazmayı, yetişkin ve çocuk hastalıklarında beslenme gibi önemli konuları öğrendik. 4. sınıfta ise 3. sınıfta aldığımız derslerin hastane/klinik stajına çıktık.

Aslında birçok alanı olan ve hastalıklarda beslenmenin öneminin oldukça fazla olduğunu okulda öğrendikten sonra kendime, iyi ki bu bölümü seçmişim dedim.

Sizin de beslenmeye, insanlara faydalı olmaya, insanlarla iletişim kurmaya ilgiliniz varsa Beslenme ve Diyetetik bölümünü düşünebilirsiniz.